Padró - Preguntes més freqüents

Padró - Preguntes més freqüents

Padró municipal d’habitants

Què és el padró municipal d’habitants?
És el registre administratiu on consten els veïns d’un municipi.
En el cas que el ciutadà dispose de més d’una residència, en diferents municipis, haurà d’inscriure’s en el padró d’habitants del municipi en el qual residisca durant més temps a l’any.

Com contactar amb els tècnics del padró?

Departament de Padró Municipal:
Atenció al públic: dilluns, de 10 a 19 hores; dimarts a divendres, de 10 a 14’30 hores.

Oficina d’Atenció al Ciutadà:
Dilluns i dimarts, de 8’00 a 19’00 hores.
Dimecres i dijous, de 8’00 a 17’00 hores.
Divendres, de 8’00 a 14’30 hores.
Dissabtes, de 10’00 a 13’00 hores.

Més informació:
Ajuntament de Puçol.
Plaça Joan Ribera, s/n.
Telèfon: 961 421 303, extensió 177
Correu electrònic: Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.

Com puc sol·licitar l’alta en el padró?
Per a sol·licitar l’alta en el padró d’habitants d’este municipi es complimentaran els documents disponibles a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà o al Departament d’Habitants, aportant els següents documents:
-Document nacional d’identitat per a majors d’edat.
-Llibre de família per als menors d’edat.

En cas de ser estrangers no comunitaris aportaran la targeta de residència o el passaport en vigor.

En cas de ser estrangers comunitaris:
-Si disposen de targeta de residència aportaran dita targeta en vigor.
-Si no disposen de targeta de residència aportaran passaport o document identificatiu del seu país, en vigor, i el certificat d’estrangers de la Unió Europea.

Si l’habitatge on s’inscriu és de la seua propietat, aportarà un dels següents documents: rebut de l’I.B.I. urbà al seu nom, cèdula d’habitabilitat o escriptura de compra-venda.

Si l’habitatge on s’inscriu no és de la seua propietat, aportarà el contracte d’arrendament; en el cas de no disposar de dit contracte o bé, tot i disposant d’ell, quan són diversos familiars els quals no s’inclouen en ell, s’aportarà una autorització signada per part del propietari, a més d’una fotocòpia del seu D.N.I. i del rebut de l’I.B.I. urbà al seu nom.

Com puc modificar les meues dades personals del padró?
Se sol·licitarà la modificació de dades personals (cognoms, data de naixement, estudis...) aportant algun document que justifique la modificació (D.N.I, titulació o el document que siga precís).

He de donar-me de baixa quan me’n vaig a viure a un altre municipi?
No és necessari sol·licitar la baixa en este municipi, es tramita automàticament quan se sol·licita l’alta en un altre municipi.

Com renovem la nostra inscripció els estrangers?
Cada dos anys, per a continuar inscrits al padró d’habitants d’este municipi, els estrangers que no posseïsquen la residència permanent hauran de complimentar la sol·licitud de renovació d’estrangers, adjuntant a dita sol·licitud el passaport o N.I.E. en vigor.

Als efectes de comptabilitzar

Altres