Agricultura Puçol
08 Febrer 2008
 

Agricultura


Què és l'Oficina Agrícola Municipal?
En 1989 les cambres agràries van desaparèixer i les seues funcions van ser absorbides pels Ajuntaments, creant-se amb este objectiu les oficines agrícoles municipals.

Horari de l'Oficina Agrícola Municipal:
Horari d'atenció al públic: dilluns a divendres, de 8'00 a 14'30 hores
Telèfon: 961 421 303
Admnistratiu: José Mª Claramunt 

Quines gestions realitza l'oficina?
Les gestions que realitza de forma quotidiana poden agrupar-se en:

1. Consell Agrari Municipal:
Òrgan assessor a través del qual es projecten totes les millores per als agricultors. Està format per representants dels grups polítics (PP, PSOE, EU i Pavalur), membres de les organitzacions professionals agràries (AVA i Unió de Llauradors i Ramaders), representants de les organitzacions sindicals agràries (Federació agroalimentària UGT-PV i Federació del Camp CCOO) i les organitzacions locals (SAT 3517 La marjal,  SAT 4560 L'Horta, Cooperativa Agrícola Puzol i la Real Acequia de Moncada). La secretària del Consell és Paqui Rajadell.

2. Comissió d'Agricultura:
S'ocupa d'estudiar propostes vinculades a infraestructures agràries i medi ambient. L'oficina s'encarrega de preparar tota la documentació precisa. No existeix una periodicitat regular per a la seua convocatòria. La secretària de la comissió és Inmaculada Luque.

3. Ordenances i reglaments:

En el 2002 es va aprovar la primera Ordenança del Camp, a proposta del Consell Agrari Municipal, en la qual es contemplen totes les normatives que s'han de complir en matèria agrícola. També es supervisa el compliment d'altres normatives, com el Pla Local de Cremes o el Reglament del Consell.
En desembre de 2005 es va aprovar una nova Ordenança del Camp, actualitzant-se els seus continguts.

4. Millores d'infraestructures:
Des de l'oficina es coordinen els Plans Parcials d'Obres i Serveis de la Diputació, els convenis amb l'INEM i els plans de la Conselleria d'Agricultura, totes elles destinades a millorar la xarxa de sèquies i camins agrícoles.

5. Campanyes de l'agricultura:
Tres són els projectes de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació els tràmits dels quals realitza l'oficina: la replantació de cítrics per haver sigut atacats pel virus de la tristesa, les ajudes contra la plaga de la mosca de la fruita i els cursos formatius per a agricultors i ramaders.

6. Campanyes de medi ambient:
Dos tràmits habituals: les ajudes a la construcció de cremadors i les autoritzacions de crema de restes agrícoles.

7. Gestions més freqüents:
Informes sobre titularitat rústica i consultes sobre dades catastrals s'efectuen des del Departament de Gestió Tributària.

 

 

Departament Intervenció Ajuntament de Puçol
08 Febrer 2008

Intervenció

Definició:
Departament encarregat de la Comptabilització d'operacions de gastos i ingressos, tramitació del Pressupost i les seues modificacions, la liquidació del mateix i l'elaboració del Compte general.
Al mateix temps, té encomanada la fiscalització de tots els actes de l'Ajuntament i dels seus organismes autònoms que donen lloc al reconeixement i liquidació de drets i obligacions o gastos de contingut econòmic, els ingressos i pagaments que d'aquells es deriven, i la recaptació, inversió i aplicació, en general, dels cabals públics administrats, a fi que la gestió s'ajuste a les disposicions aplicables en cada cas.

Atenció al públic:
A les oficines de l'ajuntament, de dilluns a divendres de 9 a 14 hores.

Més informació:
Ajuntament de Puçol.
Plaça Joan Ribera, s/n.
Telèfon: 961 421 303, extensió 136
Correu electrònic: pucol_int@gva.ésAquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.

Gestió tributària Puçol
08 Febrer 2008

Negociat de Gestió Tributària

Definició:
Este Negociat presta el servei d'informar, tramitar i assistir a tots els ciutadans de Puçol en temes de tributs locals:

1.- Impostos sobre:
- Bens Immobles de Naturalesa Urbana i Rústica
- Construccions, Instal·lacions i Obres
- Vehicles de Tracció Mecànica
- (Plus Vàlua) Increment del Valor dels Terrenys Urbans
- Activitats Econòmiques

2.- Taxes per:
- Recollida de Fem
- Llicències Urbanístiques
- Autorització de l'exercici d'activitats en establiments
- Entrada de vehicles i guals
- Expedició de documents administratius
- Parades de venda als Mercats
- Ocupació amb materials de construcció
- Taules i cadires en establiments
- Ocupació del sòl, subsòl i vol

3.- Preus Públics per:
- Serveis de caràcter cultural, esportiu i educatiu
- Celebració de matrimonis civils
- Serveis de recolzament domiciliari

4.- Contribucions Especials i Quotes d'Urbanització

Atenció al públic:
Ajuntament de Puçol 
de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores.

Més informació:
Ajuntament de Puçol.
Plaça Joan Ribera, s/n.
Telèfon: 961 421 303, extensions 130, 139, 136 i 133
Correu electrònic: Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.

Oficina de Consum (OMIC) Puçol
08 Febrer 2008
 

Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC)

 

Què és l'OMIC?
L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) és un servei prestat pels Ajuntaments a través de la Mancomunitat l´Horta Nord als consumidors i usuaris a fi d'assessorar-los en les seues decisions de consum, informant-los dels seus drets i defensant-los quan estos hagen sigut vulnerats.

Horari d'Atenció al Públic:
A Puçol, l'oficina està situada al mateix edifici de l'Ajuntament.
Dimarts: de 9:20 a 15:00 hores
Dimecres: de 9:20 a 15:00 hores

Com contactar en qualsevol moment:
L'oficina mancomunal de l'OMIC està situada a:
Carrer Collidors, 1
46139 La Pobla de Farnals
Telèfon: 96 144 44 00
e-mail: Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.

Un servei mancomunal:
L'Oficina d'Informació al Consumidor (OMIC) de la Mancomunitat l'Horta Nord duu prestant els seus serveis als ciutadans dels municipis que integren la Mancomunitat l'Horta Nord des de fa més de deu anys.
És un servei totalment gratuït i la seua funció és informar als consumidors i ususaris dels seus drets i obligacions i, en el supòsit que hagen sigut vulnerats, ajudar-los en l'exercici dels seus drets com a consumidors.
L'OMIC de la Mancomunitat l'Horta Nord presta els seus serveis als municipis següents: Albalat dels Sorells, Albuixech, Emperador, El Puig, La Pobla de Farnals, Massalfassar, Massamagrell, Museros, Puçol i Rafelbunyol.

Funcions de l'OMIC:
- Atenció jurídica personalitzada de consultes, reclamacions, queixes i denúncies en matèria de consum.
- Tramitació de reclamacions i denúncies.
- Mediació entre consumidor i comerciant per a la resolució de conflictes.
- Servir de seu per a la realització d'Arbitratges Virtuals de Consum, un procediment extrajudicial de resolució de conflictes molt beneficiós tant per als consumidors com per als establiments.
- Elaboració i realització de xerrades, tallers, jornades... tant formatives com informatives, sobre temes d'interès per als consumidors i usuaris de totes les edats: escolars, ames de casa, tercera edat...
- L'elaboració de fullets, cartells i la participació en mitjans de divulgació locals i comarcals, com televisions, periòdics, butlletins municipals... tot açò amb l'objectiu d'informar i formar els consumidors sobre els seus drets com a tals.
- Col·laboració amb les Associacions de Consumidors.
- Distribució a comerciants de Fulls de Reclamacions.

Qui formem l'OMIC Mancomunitat l´Horta Nord?

Eva B. Sancho Miguel
Llicenciada - Responsable OMIC
Atenció al Público a: Massamagrell, El Puig, Puçol i Rafelbunyol

Myriam Serrano Monteagudo
Tècnic de Consum
Atenció al Público a: Albalat dels Sorells, Albuixech, La Pobla de Farnals, Museros, Massalfassar i Emperador

Mª del Mar Peralta Murciano
Tècnic de Consum
Reforç - Actuacions de Formació

Qui pot acudir a l'OMIC?
Tota persona física i/o jurídica que, com a destinatari final, adquireix, utilitza o disfruta algun producte o servei, és a dir, no per a introduir-lo en un procès de producció.
Per exemple: un dentista que contracta el servei de gas per a la calefacció de la seua clínica dental no podria reclamar mitjançant el servei de l'OMIC. En canvi, si el servei de gas és per a sa casa, aleshores si podríem ajudar-li.

Com realitzar una consulta?
A l'OMIC s'atenen totes les consultes relacionades amb temes de consum, informant-li sobre els seus drets com a consumidor. Per això pot:

  • Personar-se a l'Oficina del seu Ajuntament en l'horari d'Atenció al Públic designat per a eixe municipi.
  • Per telèfon, al número de l'Ajuntament de Puçol: 961 421 303
  • Per correu electrònic, a l'adre

Altres