Consum - Gestions

Consum - Gestions

Consum (OMIC)

Què és l'OMIC?

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) és un servei prestat pels Ajuntaments a través de la Mancomunitat l´Horta Nord als consumidors i usuaris a fi d'assessorar-los en les seues decisions de consum, informant-los dels seus drets i defensant-los quan estos hagen sigut vulnerats.

Qui pot acudir a l'OMIC?

Tota persona física i/o jurídica que, com a destinatari final, adquireix, utilitza o disfruta algun producte o servei, és a dir, no per a introduir-lo en un procés de producció.
Per exemple: un dentista que contracta el servei de gas per a la calefacció de la seua clínica dental no podria reclamar mitjançant el servei de l'OMIC. En canvi, si el servei de gas és per a sa casa, aleshores si podríem ajudar-li.

Com realitzar una consulta?

A l'OMIC s'atenen totes les consultes relacionades amb temes de consum, informant-li sobre els seus drets com a consumidor. Per això pot:

  • Personar-se a l'Oficina del seu Ajuntament en l'horari d'Atenció al Públic designat per a eixe municipi.
  • Per telèfon, al número de l'Ajuntament de Puçol: 961 421 303
  • Per correu electrònic, a l'adreça: Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.
  • Per fax, al número: 961 444 970
Les consultes són ateses en el mateix moment pel nostre personal qualificat, que li informarà i assessorarà en tot moment. A més, iniciarà els tràmits precisos quan, a causa de la complexitat de la sol·licitud, siga necessària la consulta a professionals d'altres organismes.

Com realitzar reclamacions, queixes o denúncies?

Aconsellem que per a la interposició d'una reclamació acudisca a l'OMIC, ja que d'esta manera rebrà un assessorament jurídic personalitzat, evitant per tant que la reclamació no incloga tots els termes necessaris per a l'adequat exercici dels seus drets, així com que haja d'acudir novament a l'OMIC per a subsanar errors.

No obstant, haurà de facilitar el document original de reclamació signat:

Altres