Salut i benestar (1): Per què l'esport?

Salut i benestar (1): Per què l'esport?

El nostre estil de vida ha canviat amb el pas dels anys i hui en dia les obligacions quotidianes ens resten temps per a fer exercici i per a portar una dieta saludable. Davant d'esta nova perspectiva, és necessari ser conscient del perill que correm i modificar els hàbits per a millorar la nostra salut.
 

El ser humà esta dissenyat per a moure's tots els dies i des dels seus orígens la seua tasca principal era proporcionar-se menjar natural, fresc i replet de nutrients. Les dos coses han canviat dràsticament. Hui en dia la vida quotidiana exigix poc exercici físic i el menjar porta pocs nutrients. Molts dels aliments que consumim són artificials o processats, i d'ells encara desconeixem com poden de perillosos ser.

En el món occidental s'ingerix la major quantitat de sucre per any i per persona. Quasi tots els experts en este camp estan d'acord en què les malalties com els càncers, la diabetis, l'obesitat, els infarts, la hipertensió i altres malalties cardiovasculars, són exclusivament una conseqüència del nostre estil de vida, excepte en molt pocs casos. Les malalties cardiovasculars comencen ja en la infància encara que no es manifesten fins a 40 o 50 anys més tard.

Recorda que fa unes poques dècades nostres hàbits de vida estaven molt més prop de l'original (per al que nosaltres els humans estem dissenyats). Els nostres majors, que compten amb una esperança de vida de més de 80 anys, tenien una infància molt més saludable que la que tenen la majoria dels xiquets de hui. Per tant, la nostra salut està en les nostres mans.

El problema és que les conseqüències d'una mala alimentació i la falta d'exercici físic no es manifesten immediatament. A partir dels 30 anys, sense exercici físic, disminuïx la massa muscular i s'augmenta el greix. A poc a poc el percentatge de teixit gras arriba a nivells poc saludables. Els nostres òrgans no es queixen abans d'arribar a un trenta per cent del seu rendiment original. Quan fallen ja és tard.

L'únic remei és no arribar fins eixe punt i per a això hi ha unes mesures bàsiques a tindre a compta, principalment evitar el menjar processat o artificial, suplementar l'alimentació (quasi sempre és necessari) amb vitamines i minerals i practicar exercici físic diàriament.

Al contrari del que es puga creure, la bona notícia és que no es tracta de picar-se amb exercicis que requerixen un gran esforç físic: 30 minuts cada dia és prou i també hi ha altres alternatives que requerixen inclús menys temps. L'exercici físic té infinits beneficis: salut, bellesa i benestar tota la vida, òrgans i ossos forts i sans i gots sanguinis completament nets per a alimentar cada una de les 70.000 milions de cèl·lules del cos amb oxigen i amb els nutrients necessaris.

Amb la pràctica de l'esport s'aconseguix un ple rendiment físic i mental per a tota la vida, ja que es produïx la formació d'hormones que cremen greix, que mantenen els músculs ferms i la pell llisa. És a dir, s'envellix més lentament i d'una forma més saludable.

Ara, creus que l'exercici físic és un capritx? No ho és. L'exercici físic diari és una necessitat. Són més cares les malalties i val més la qualitat de vida que proporciona un cos i una ment sana.

Informa: Uwe Beck

 

16 Novembre 2009
FaceBook  Twitter  
  • Imprimeix