Amb la nova Seu Electrònica, l'Ajuntament de Puçol a la teua disposició 24 hores al dia

Certificat digital o DNI electrònic i descarregar l'aplicació gratuïta autosignatura. Estos són els requisits perquè qualsevol veí puga realitzar gestions amb l'Ajuntament de Puçol. La nova Seu Electrònica, a través de Sedipualba, ofereix més rapidesa, més seguretat i més facilitat per a poder realitzar la major part dels tràmits des de casa, evitant els desplaçaments al consistori.

«Ens adaptem al segle XXI i a les noves maneres de gestionar: és un pas que canvia el treball intern a l'Ajuntament, però també la nostra relació amb els veïns», explica la regidora Ángela Santamaría. «Actualment, la majoria de gestions es poden fer des de casa i, per a això, els nostres veïns només necessiten tindre el DNI electrònic o aconseguir un certificat digital, la qual cosa també tramitem directament a l'Ajuntament amb una sola visita».

Els avantatges per als veïns són evidents: comoditat, rapidesa i absoluta transparència, ja que en tot moment «qualsevol veí pot comprovar en quin punt es troben els tràmits que haja iniciat», afig la regidora.

I si per al veí té avantatges, per a les empreses que treballen per a l'Ajuntament també suposa un canvi important, quant a rapidesa i facilitat, perquè totes les factures es presenten a través de FACE (Factura Electrònica) un procediment comú a les diferents administracions públiques.

En 2020, l'Ajuntament de Puçol va prendre la decisió i va començar a treballar, després de l'estiu, preparant els documents necessaris i formant als treballadors municipals per a fer un salt qualitatiu important en la manera de fer el treball intern.

Com recorda Ángela: «Ens va agradar molt el model de treball de Sedipualba, el servei tècnic de la Diputació d'Albacete, perquè centra tot el treball en un expedient únic i la seua plataforma per a gestionar va ser dissenyada pels propis treballadors, per la qual cosa està adaptada al treball real que fem les administracions públiques. Hem apostat per eixe model i els resultats estan sent satisfactoris».

Gestions sense desplaçar-se a l'Ajuntament

Tot part d'una nova realitat: els ciutadans poden triar si es comuniquen amb les Administracions Públiques per a l'exercici dels seus drets i obligacions a través de mitjans electrònics o no. I, al mateix temps, les persones jurídiques i entitats estan obligades a realitzar tots els tràmits per mitjans electrònics.

La nova finestreta única és el Registre electrònic, al qual s'accedeix mitjançant la signatura electrònica, que es pot realitzar mitjançant un certificat digital o amb el DNI electrònic, al que cal afegir una última tasca: descarregar i instal·lar en el nostre ordinador l'aplicació gratuïta autosignatura, disponible ací:

http://firmaelectronica.gob.es/home/descargas.html.

El certificat digital i l'app autosignatura també són necessaris si es prefereix realitzar les gestions des d'una tauleta o el mòbil.

«Encara que el certificat digital es pot obtindre a través de diferents adreces oficials en Internet, si qualsevol veí té dubtes, el millor és que s'acoste de dilluns a divendres, al matí, al nostre Ajuntament: només amb el seu DNI li realitzem els tràmits en uns minuts… i eixa serà l'única visita obligada que haurà de realitzar: a partir d'eixe moment els seus tràmits els pot realitzar des de casa», finalitza Ángela.

Encara no coneixes la Seu Electrònica de Puçol? Fes clic ací:

https://pucol.sedipualba.es/

Informa: Sabín |Cartell: Sento Pascual |Fotos: Sergio Maestro

Més informació de la sede  pdf-2020

021-angela

 

11 Febrer 2021
FaceBook  Twitter  
  • Imprimeix