Priya Lakhani en Caxton College: «El temps del professorat és molt valuós»

Priya Lakhani, experta en Intel·ligència Artificial, va participar en el 5é Fòrum Anual d'Innovació Educativa del col·legi britànic Caxton College de Puçol amb una conferència en la qual va explicar com la Intel·ligència Artificial (IA) transformarà el sector educatiu en els pròxims anys.

«Els professors somien amb fer classes de manera personalitzada als seus alumnes. També els pares volen que els seus fills reben un ensenyament individualitzat. Però amb el sistema educatiu actual és molt complicat aconseguir-lo. El principal problema és que els professors dediquen el 60% del seu temps a tasques administratives. Les plataformes educatives amb Intel·ligència Artificial eliminen eixe treball als docents perquè puga dedicar més temps a l'alumne. D'esta manera, l'ensenyament és més personalitzada, més humana i els estudiants progressen més», assegura Priya Lakhani, fundadora i CEO de Century Tech, institució anglesa destinada a millorar el sistema educatiu a través de la IA que ja treballa amb centres d'ensenyament de 65 països.

Amb esta afirmació, Lakhani, qui forma part del Consell d'Intel·ligència Artificial del Regne Unit, trenca un dels prejudicis més estesos entre la població que consisteix en el fet que la IA eliminarà llocs de treball per a deixar l'ensenyament en mans de les màquines. Escoltant-la, més aviat sembla que l'efecte és justament el contrari ja que la IA pot humanitzar el procés d'aprenentatge.

«En les classes hem de potenciar la HI (Intel·ligència Humana) donant-nos suport en la IA perquè el professor puga dedicar més temps als continguts educatius. La clau està a llevar-li totes aquelles tasques innecessàries que la IA pot fer de manera ràpida automatitzada. És important invertir en els professors», confirma esta emprenedora anglesa, distingida per l'Ordre de l'Imperi Britànic (OBE), unalt reconeixement que només reben aquelles persones que destaquen per una labor professional que contribueix a millorar la societat en l'àmbit de les ciències, les arts o la cooperació.

Plataformes educatives amb Intel·ligència Artificial

Són molts els desafiaments als quals s'enfronta el sistema educatiu espanyol amb una xifra d'abandó escolar que està encara en un 16%. «Segons les nostres dades, els col·legis que van usar IA a les seues aules van millorar els resultats entre el 22% i el 30%. La clau d'esta millora està en el fet que l'eficàcia de l'aprenentatge és major perquè cada alumne pensa que la lliçó ha sigut feta a mida per a ell».

Estes plataformes, que incorporen machine learning, són capaces de rastrejar el coneixement de l'alumne, les seues habilitats, les seues errades, com se sent quan està aprenent, si està frustrat, si està molest, les seues preferències... «això és així perquè la IA treballa de la mà de la neurociència per a ajudar a tindre un coneixement detallat de com aprenem. Este detall és molt important perquè ens ajuda a analitzar i a saber com estudia cada alumne. La IA maneja moltes dades que ens donen informació sobre com els estudiants es comporten. D'eixa manera podem oferir-los una educació millor i més precisa».

Esta plataforma, continua Lakhani, «no prediu la nota que tindrà un alumne al final de curs, però sí que ens advertirà molt prompte on l'alumne té problemes perquè el professor puga intervindre a temps. Sense estes mètriques podria ser tard quan el professor s'adonara que l'alumne va malament».

Intel·ligència Artificial en Caxton College

Este col·legi britànic ha sigut pioner a la Comunitat Valenciana a incorporar un projecte pilot de IA a les aules dels seus dos últims cursos de Primària i en tot el cicle de Secundària.

És prompte per a avaluar els seus resultats, però de moment, tant alumnes com professors estan abordant aquest nou repte amb entusiasme i una alta predisposició.

Els alumnes poden connectar-se i completar el treball que els ha sigut suggerit per la pròpia plataforma, la qual cosa els permet prendre el control del seu propi aprenentatge i «al professor li proporciona informació en temps real sobre quins alumnes estan progressant adequadament, qui poden ampliar el seu potencial i qui necessiten esforçar-se més», conclou Lakhani.

Informa: Caxton College | Fotos: Marcus Hofferer

22 Novembre 2021
FaceBook  Twitter  

Altres